1990-ээд оноос эхлэн цахим аялал жуулчлалын агентлагууд бий болсон бөгөөд интернетийн өргөн хүрээг ашиглан дэлхийн аялал жуулчлалын нийлүүлэлтийг нэг газар цуглуулж, хэрэглэгчид өөрсдийн аяллаа онлайнаар захиалах боломжтой болсон. Энэхүү өөртөө үйлчлэх хэрэгслүүд нь аялал жуулчлалын судалгаа, захиалгыг өөрчилсөн тул хүмүүс аялалаа хялбархан төлөвлөж, бие даасан аялал жуулчлалын агентлагт найдахын оронд онгоцны тийз, байр, аялалаа өөрсдөө захиалах боломжтой болсон.
Expedia.com, Booking.com, Airbnb, TripAdvisor зэрэг сайтууд нь аялалд гарах гэж байгаа хүний хувьд аялалаа судалж, захиалахдаа хамгийн түрүүнд ханддаг сайт болсон. Эдгээр сайтууд нь худалдан авах үйл явцын бүх үе шатанд хэрэглэгчдэд үнэ цэнийг бий болгодог: асуудал/хэрэгцээг таних, мэдээлэл хайх, өөр хувилбаруудыг үнэлэх, худалдан авах шийдвэр, худалдан авалтын дараах зан төлөв.
Хэрэглэгчдийн хувьд өөртөө үйлчлэхээс гадна нэмэлт ашиг тустай байсан. Үүнд:
- Глобал хандалт. Аялагчид одоо тусламж хүсэх, өргөн хүрээний судалгаа хийх шаардлагагүйгээр хаана ч байсан нэг газраас харж, захиалах боломжтой болсон. Энэ нь шинэ чиглэлүүдийг нээхэд хүргэж, дэлхий даяар аялал жуулчлалыг өргөжүүлэхэд хувь нэмэр оруулсан.
- Үнийн ил тод байдал. Аялал жуулчлалын агентууд зуучлагчаар ажилладаг тул шууд үнийн харьцуулалт хийх нь тийм ч амар байгаагүй. Аялагчид анх удаа үнийг нэг дороос харж, түүндээ тохируулан шийдвэр гаргах боломжтой болсон.
- Өрсөлдөх чадвар. Зочид буудлууд өрсөлдөгчдийн үнийг өмнөхөөсөө хамаагүй хялбар харж чаддаг болсон нь хэрэглэгчдэд ашигтай өрсөлдөхүйц үнийг бий болгосон.
- Итгэлцэл, олон талт байдал. OTA нь хэрэглэгчдийн итгэлийг хүлээдэг, өөрийн гэсэн хүлээн зөвшөөрхүйц өөрсдийн брэндүүдийг бий болгосон. Тэд мөн олон төрлийн аяллын сонголт, хэрэглэгчдийн сэтгэгдлүүд, орон нутгийн үнэн зөв мэдээлэл бүхий олон талын туршлагыг хэрэглэгчдэд санал болгодог.
Зочид буудлын хувьд OTA нь янз бүрийн үйлчилгээний маркетингийн боловсронгуй суваг болж хувирсан. Хэрэглэгчид урьд өмнө хэзээ ч үнэ, огноо, байршлын хувьд өөр өөр үйлчилгээ үзүүлэгчдийг хялбархан харьцуулах боломжгүй байсан.
Энгийнээр бол эдгээр сувгууд дээр байх нь үйлчилгээний үзэгдэх байдалд эрс нөлөөлнө. Жишээлбэл, онлайн байрлах олон аялал жуулчлалын агентлагийн зочид буудлыг олж илрүүлж, үйлчилгээний талаар нэмэлт судалгаа хийснээр тухайн зочид буудлын вэбсайт руу орох урсгалыг нэмэгдүүлж, шууд захиалга хийлгэдэг “billboard effect”-ээс ашиг тус хүртдэг.
Нэмэлт давуу талууд нь:
- Шинэ зах зээлд нэвтрэх. Эдгээр платформууд нь жижиг, ААН-ийн эздэд орж чадахгүй байсан аялал жуулчлалын зах зээлд нэвтрэх боломжийг олгодог. Бүх хэмжээний зочид буудлын эзэд шинэ бүс нутаг, зочдын сегмент, үйлчлүүлэгчийн хүн ам зүйд хандахын тулд OTA-д тулгуурладаг.
- Бичил зорилтот бүлэг. OTA сувгууд, ялангуяа тодорхой төрлийн үл хөдлөх хөрөнгө эсвэл аялагчдад үйлчилдэг niche OTA нь зочид буудлуудыг сегментчилэн гүнзгийрүүлэн судалж, тодорхой саналуудыг тодорхой зах зээлд чиглүүлэх боломжийг олгодог. OTA нь аялагчдыг чиглүүлэх, тэдний үл хөдлөх хөрөнгийг зах зээлд гаргах шинэ арга замуудын үр шимийг хүртсэн.
- Хувьсах эрэлт. Зочид буудлууд зөвхөн өөрсдийн маркетингийн хүчинд найдахын оронд хувьсах эрэлт хэрэгцээг хангахын тулд OTA-д ханддаг. Зочид буудал нь суваг тус бүр дээр хэр хэмжээний бараа материал гаргахыг хянаж, түгээлтийн талаар илүү нарийн хандалтыг авч болно.
- Алдартай, найдвартай брэндүүд. OTA нь аялагчдын итгэл хүлээсэн нэр хүндтэй брэндийг санал болгодог бөгөөд энэ нь тэднийг захиалга өгөх магадлалыг улам нэмэгдүүлдэг. OTA платформ дээр харагдах нь дэлхийн брэндэд багтаагүй бие даасан жижиг газруудын хувьд ч бас онцгой ач тустай.